"Hallo, ik ben Pieter-Wiebe: van Teamwurk"
Al van jongs af aan ben ik geïnteresseerd in sociale connecties tussen mensen. Zowel op school, binnen mijn werk als binnen de verschillende (sport)teams, was ik bezig met het creëren van eenheid en was ik bezig met de ontwikkeling van personen.
Gaandeweg werd ik mij bewust van het feit dat het gedrag van mensen in de sociale context, een samenspel is van persoonlijke en fysieke kenmerken gecombineerd met omgevingsfactoren. Waar ik het eerst alleen van nature deed, wilde ik dit graag combineren met kennis over dit onderwerp.
Door de verschillende studies en ervaringen werd mijn wens steeds sterker om individuen, teams en organisaties hierin te ondersteunen. Om plezier, verbinding (met jezelf en de ander) en ontwikkeling te stimuleren.
In 2020 kwam ervaringsgericht lichaamswerk op mijn pad. Voor mij een logische aanvulling op de verschillende (psychologische) methodieken die ik al omarmde. Dit bleek voor mij het ontbrekende puzzelstukje te zijn in de dynamische aanpak die ik bij individuele en organisatorische vraagstukken gebruik.
Die dynamische aanpak zorgt ervoor dat ik lastig in een trainers- / coach- of adviseursjasje te stoppen ben. Ik ga vanuit de vraag op zoek naar de juiste aanpak. Daarbij kan ik schakelen tussen de verschillende rollen en vaardigheden. Mijn aanpak is nuchter, oprecht, hartelijk en onderbouwd met theorie, ervaringsgerichte en lichaamsgerichte oefeningen.
Een aantal van mijn opleidingen:
- Toegepaste psycholoog
- Intervisor
- Lichaamsgericht coach 1 & 2
- VerticalQ Practioner
- Trainer Improvisatie
- Collectief leider (in opleiding)
Als je meer wilt lezen over mij en mijn werk- en studie-ervaringen, wil ik je verwijzen naar mijn LinkedIn profiel.
Oant sjen of tot ziens, bij Teamwurk!
Mijn Missie
Het is mijn missie om individuen en teams duurzame groei te laten maken door cognitieve methoden te combineren met lichaamsgerichte ervaringen.
Ik help individuen en teams om hun volledige potentieel te benutten door niet alleen cognitieve kennis, maar ook on(der)bewuste patronen en lichaamsbewustzijn in het leerproces te integreren.
Door een veilige en verbindende leeromgeving te creëren, stimuleer ik persoonlijke en professionele groei die verder gaat dan traditionele kennisoverdracht. Mijn aanpak combineert ervaringsgericht leren met diepere zelfinzichten, zodat mensen niet alleen beter functioneren binnen de organisatie, maar ook veerkrachtiger en authentieker in hun werk en leven staan.
Mijn missie is om een cultuur te bevorderen waarin groei, welzijn en succes hand in hand gaan, waardoor zowel individuen als organisaties duurzaam kunnen floreren.
Mijn Visie
Mijn visie is dat we niet alleen cognitieve kennis nodig hebben, maar ook de natuurlijke kracht van lichaamsintelligente talenten in te zetten.
Om duurzame groei te stimuleren en het kunnen omgaan met de complexe wereld waarin we leven.
Nederland heeft een sterke kenniseconomie. Hierin is cognitie een belangrijke pijler. Zoals analyses, onderzoek, kaders bepalen en procesmatige werkwijzen . Echter, er is vaak te weinig aandacht voor diepgewortelde talenten, gevoelens en overtuigingen. Dit leidt ertoe dat mensen die niet in het standaardkader passen, sneller weer vertrekken, uitvallen of zelfs ziek worden. Hun natuurlijke talent wordt niet (h)erkent.
Een leerbare en positieve groeicultuur, die niet alleen gebaseerd is op cognitieve kennis maar ook op on(der)bewuste patronen in het lichaam, kan hier verandering in brengen. Door deze aspecten te integreren in de kenniseconomie, ontstaat een duurzaam en inclusief leer- en werkklimaat.
Om dit te realiseren, is het essentieel dat zowel individuen en teams actief op zoek gaan naar hun on(der)bewuste patronen. Leren vanuit cognitie alleen is niet voldoende; kennis die uitsluitend via cognitieve overdracht wordt verkregen, vervaagt snel. Daarom is ervaringsgericht lichaamswerk een waardevolle aanvulling.
De basis voor iedere effectieve leersituatie ligt in veiligheid, beweging , verbinding, focus en plezier. Wanneer deze elementen aanwezig zijn, ontstaat een omgeving waarin mensen niet alleen kennis opdoen, maar deze ook écht kunnen integreren en toepassen in hun werk en leven.